under construction

Ford F100 1956

In 2006 geheel gerestaureerd in New Jersey (USA) en in 2008 naar Nederland geimporteerd en op kenteken gezet.

 

De F100 is geheel gedemonteerd tot aan het laatste boutje en moertje.Het onderstel is geheel kaal gehaald en op diverse plaatsen geboxed (verstevigt), daarna geheel gespoten in de epoxy lak.

 

Daarna is de F100 geheel gespoten in de kleur Viper geel.

Een nieuwe houten laadbakvloer met RVS strips voorzien van RVS bouten, sluitringen en moeren.

 

Onder de laadvloer zit een custom made 18 Gallon (68 liter ) benzine tank.

 

De auto is voorzien van 15 inch gepolijste American Racing velgen.Onder de motorkap zit een nieuwe Jasper 460 Big Block V8 met een gepolijste Edelbrock spruitstuk voorzien van een 4 barrelcarburateur met open X stream en K&N filter en Edelbrock gepolijste kleppendeksels.

 

De F100 is voorzien van een Mallory elektronische ontsteking met Ford Racing 9mm bougiekabels.

 

Sanderson headers (uitlaatspruitstukken) met op maat gemakte 3 inch rvs uitlaatsysteem voorzien van 2 Flowmasters ''45 Series'' middendempers met crossovers en rvs sidepipes

 

9 Inch Ford cardan met Detroit 3.00 sperr differencieel.

 

Alle aanbouwdelen onder de motorkap zijn gepolijst of verchroomd.

 

Extra grote en "dikke"gepolijste radiateur.

 

Deze opbouw is goed voor ruim 500 pk!!!

 

Het interieur is geheel vernieuwd, zitbank en zijpanelen zijn bekleed met beige leder.

 

Nieuw custom made vloertapijt.

 

Alle dashbordmeters zijn vervangen door een set van Dolfin Instruments.

 

Nieuwe half lederen/aluminium "Le Carra"stuurwiel op een billet aluminium gepolijste stuurkolom van Ididit.

 

Nieuwe modere Airco & Heater van "Vintage Air"

 

Retro radio/cd speler.

 

Elektrische getinte ramen en centrale deurvergendeling met afstandsbediening.

 

Het elektrisch systeem is voorzien van geheel nieuwe draadboom en is geupgrade naar 12 Volt.

 

De auto is zeer profesioneel en fraai gerestaureerd en heeft meer dan $100K gekost.

 

Deze auto valt in de categorie Restomod / Streetrod.

 

Sinds de restauratie heeft de auto slechts 9000 Mijl (14.500km) gereden en heeft tussendoor nog de nodige onderhoud en kleine reparaties gehad.

 

De auto heeft altijd verwarmd binnen gestaan en is alleen voor droge plezierritjes gebruikt, dus meer poetsen dan rijden.

 

Van de restauratie en tuning zijn de aankoopnota's voorhanden.